Vrijwilligers

Bij de L.IJ.V. is mankracht nodig. Vrijwilligers kunnen zich altijd melden op de baan, het contactformulier invullen voor contact of als bekende iemand binnen de vereniging aanspreken! Kom gerust eens een kijkje nemen!
Naast het zeiltjes rollen voor de Bredevoordse Boekenmarkten kunnen wij als vereniging weinig vastigheid bieden gedurende het jaar. Immers, het ijs- en schaatsseizoen speeld zich altijd in de winter af.

Daar het ieder jaar onzeker is of het hard genoeg gaat vriezen, om ook daadwerkelijk fijne dagen op de ijsbaan door te kunnen brengen, kunnen wij vrijwilligers sporadisch en vaak ad hoc werkzaamheden bieden. Maar wanneer het zover is moet er veel gebeuren. Wij proberen vrijwilligers te binden door een gezellige sfeer te creeren met ons allen, goede contacten te onderhouden en zo goed mogelijke voorzieningen bij vergaderingen en in de buiten- en binnendienst.

Binnendienst

De binnendienstactiviteiten bestaan uit het inkopen en verkopen van dranken, snoep en snacks, schoonmaken en kassa- activiteiten: het welkom heten van bezoekers, het incasseren van gelden en verzorgen dat gegevens van nieuwe abonnees worden opgeschreven.

Buitendienst
De buitendienst doet activiteiten als het afvalvrij houden van de baan, het vegen van de baan, begeleiding van schoolklassen (o.a. aan- uittrekken schaatsen), toezien dat mensen op een goede en veilige manier met elkaar omgaan.

Daarnaast buiten de schaatsperiode zijn er vele voorbereidende werkzaamheden te doen, als het schoonmaken en onderhoud van de wagen en andere voorzieningen, het plaatsen van de pomp en er op toezien dat alle techniek van de buitendienst naar wens functioneert.

Uitnodiging
Kom gerust eens langs of bel/ contacteer de u bekende vrijwilligers van de L.IJ.V in de hoop dat u ons kunt komen helpen op korte termijn!

Met vriendelijke groeten,

Lichtenvoordse IJsvereniging